Ga naar content
Terug naar SLBdiensten
  • Speciale onderwijsprijzen
  • Eenvoudig bestellen
  • Downloads direct beschikbaar

Onderwerpen

  • Account
  • Assortiment
  • Instellingen
  • Adobe Creative Cloud
  • Microsoft Office
  • Microsoft Windows
  • Downloads
  • Betalen
  • Retourneren en ruilen
  • Facturen
  • Overige

Account

Hoe maak ik een account aan?
Als je op school Kennisnet gebruikt kun je ditzelfde Kennisnet account gebruiken om bij ons in te loggen, je kunt na het inloggen meteen beginnen met shoppen.

Ik heb geen Kennisnet account, en nu?
Maak dan met jouw email op ons nieuwe platform een nieuw account aan. Klik rechtsboven op het icoon in de vorm van een persoon, klik vervolgens op de knop "Mijn school gebruikt geen Kennisnet" na het uitvouwen van het menu klik je op de knop "Registreren".

Hoe pas ik mijn e-mailadres/school aan?
Je kunt hiervoor een mail sturen naar info@slim.nl, vermeld hierbij je oude en nieuwe e-mailadres en school.

Waar vind ik mijn ordernummer, downloadlink en serienummer?
Klik rechtsboven op het icoontje in de vorm van een persoon, je zult naar je bestelhistorie gebracht worden, hier kun je je ordernummer zien, klik op de order om hem uit te vouwen en de producten in je bestelling, de downloadlink en je serienummer te bekijken.

Assortiment

Met onze nieuwe website komt ook een scherpe focus op ons assortiment, vanaf heden bieden wij alleen nog Microsoft en Adobe producten aan. Met deze veranderingen gaat Slim weer terug naar haar originele positie als onderdeel van SLBdiensten.

Ben je op zoek naar een product dat wij voorheen in ons assortiment hadden? Kijk dan hieronder voor een actuele doorverwijzing.

Norton

McAfee

SketchUp

Apple hardware

Hardware

Soofos

Trainen en certificeren

Op zoek naar de contactinformatie van een leverancier? Bekijk de links hieronder.

Hardware

Software

Instellingen

Wij verkopen via Slim geen software en hardware meer aan instellingen, dit houd ook in dat instellingsaccounts ter vervallen zijn gekomen. Vanaf heden kunnen er dus alleen persoonlijke accounts aangemaakt worden op Slim.

Ben je toch opzoek naar hardware? Raadpleeg dan het assortiment kopje hierboven.

Ben je opzoek naar software voor je instelling? SLBdiensten biedt bepaalde software voor instellingen wel aan, je kunt dit aanbod vinden door op deze link te klikken.

Adobe Creative Cloud

Ik heb Adobe Creative Cloud aangeschaft, en nu?
Na het aanschaffen van Adobe Creative Cloud zul je een mail ontvangen van Adobe (notifications@adobe.com), in deze mail staat een knop "aan de slag" klik op de knop om verder te gaan.
LET OP: Als jij jouw Adobe licentie bij ons wil verlengen vul dan geen creditcard gegevens in op je Adobe account!

Hoe installeer ik Adobe Creative Cloud (opnieuw)?
Je kan deze link gebruiken om Adobe Creative Cloud te downloaden, na installatie kun je inloggen op je Adobe account.

Kan ik Adobe Creative Cloud op meerdere apparaten installeren?
Ja, je kunt de Creative Cloud-apps op meerdere computers downloaden en installeren, ongeacht het besturingssysteem. Activering is echter beperkt tot twee computers per persoon die is gekoppeld aan het lidmaatschap en je mag de software op deze apparaten niet tegelijkertijd gebruiken.

Hoe verleng ik mijn Adobe Creative Cloud?
Je kunt Adobe Creative Cloud verlengen door deze nogmaals te bestellen, je nieuwe licentie zal automatisch aan je account toegevoegd worden.

Waarom zie ik geen licentiecode in mijn bestelhistorie?
Nadat je Adobe Creative Cloud hebt aangeschaft wordt je licentie automatisch toegevoegd aan je Adobe account, je hoeft dus zelf geen code meer in te vullen.


Hoe lang is mijn Adobe Creative Cloud licentie geldig?

Je licentie is geldig voor één jaar, daarna kun je verlengen door het product nogmaals aan te schaffen.

Microsoft Office

Hoe installeer ik Office (opnieuw)?
Heb je Office al bij ons gedownload en de code verzilvert maar is je PC gecrashed? Dan kun je deze handleiding volgen om Office op je nieuwe PC opnieuw te installeren.

Op hoeveel apparaten mag ik Office installeren?
Office mag op 1 apparaat tegelijkertijd geïnstalleerd worden, wil je deze op een ander apparaat installeren? Volg dan deze handleiding van Microsoft.


Wat is het verschil tussen Office Professional Plus en Office Home & Business?
- Office Home & Business bevat de volgende programma's: Word, Excel, OneNote, Powerpoint & Outlook.

- Office Professional Plus bevat de volgende programma's: Word, Excel, OneNote, Powerpoint, Outlook, Access, Publisher & Skype for Business.

- De code die je van ons krijgt kun je bij Office Home & Business WEL aan je Microsoft account toevoegen, deze code kan je bij Office Professional Plus NIET aan je Microsoft account toevoegen.

Hoe lang is mijn Office licentie geldig?
Je licentie is geldig zolang je verbonden bent aan school.

Microsoft Windows 11

Hoe download ik Windows 11 (opnieuw)?
Hier kun je Windows 11 Educatie downloaden.

Hoe activeer ik Windows 11?
Tijdens de installatie wordt er gevraagd een geldige productcode in te voeren, vul hier de code in die je van ons hebt ontvangen. Heb je al een versie van Windows geïnstalleerd? Dan klik je op de Start-knop en vervolgens op Instellingen > Bijwerken en beveiliging  > Activering > Productcode bijwerken > Productcode wijzigen.

Hoe maak ik Windows 11 installatiemedia?

Hier vind je een stappenplan voor elk type installatiemedia die Microsoft ondersteund.

Hoe lang is mijn Windows 11 licentie geldig?
Je licentie is geldig zolang je verbonden bent aan school.

Downloads

Waar vind ik mijn download?
Nadat je jouw bestelling hebt geplaatst krijg je een bevestigingspagina te zien, hier vind je een knop om naar je bestelhistorie te gaan, je kan deze ook vinden door rechtsboven op het icoon in de vorm van een persoon te klikken. Ook sturen wij een mail met daarin zowel je licentiecode als de downloadlink.

Hoe lang is mijn downloadlink geldig?
De download die wij je aanbieden is voor 1 maand geldig, wij raden je dan ook aan om je download zowel als de code die we verstrekken ergens in je eigen administratie op te slaan zodat je daar in de toekomst nog toegang toe hebt.

Betalen

Welke betaalmethode accepteren jullie?
Je kunt bij ons betalen door middel van iDeal.

Retourneren en ruilen

Ik heb software "x" aangeschaft, kan ik deze bestelling retourneren?
Software aanschaffen waarvoor je een code ontvangt kan niet geretourneerd worden daar deze gelijk geleverd wordt en wij niet kunnen controleren of je deze code in gebruik hebt genomen, je gaat voor het afronden van je bestelling dan ook akkoord met het afzien van je retourrecht.

Ik heb de verkeerde versie van mijn software aangeschaft, kan ik deze ruilen?
Het is niet mogelijk om te ruilen gezien de codes die wij verstrekken niet door ons ingetrokken kunnen worden, wij kunnen dus ook niet controleren of je deze wel of niet in gebruik hebt genomen. Om deze reden laten we je akkoord gaan met het afzien van je herroepingsrecht alvorens je een bestelling bij ons afrond.

Facturen

Waar vind ik mijn factuur?
Wij verstrekken geen losse facturen, na je aankoop krijg je een betaaloverzicht per mail met daarin een product- en prijsoverzicht.

Overige

Hoe kan het zo goedkoop?
Slim vindt dat studenten en docenten op school en thuis met dezelfde legale en goede software moeten kunnen werken. Met als belangrijkste punt dat daar niet de volle pond voor betaald hoeft te worden. Doordat onze producten exclusief zijn voor het onderwijs en door de geauthenticeerde toegang tot Slim kunnen we dit ook mogelijk maken!

Er zit een verschil in prijzen voor studenten en docenten, hoe komt dit?
Voor sommige producten hanteren we verschillende prijzen voor studenten en docenten/medewerkers; de prijs voor de ene groep is dan lager dan voor de andere. Dat komt doordat voor de ene groep (een gedeelte van) het gebruiksrecht al in de licentie van de onderwijsinstelling is opgenomen. Voor de andere groep is dit niet altijd het geval. Het ‘recht’ moet de andere groep dan nog zelf afdragen en dat levert een prijsverschil op.

Staat je vraag er niet tussen?

Je kunt ons altijd bereiken door een mail te sturen naar info@slim.nl, vergeet dan niet je gebruikersnaam en/of ordernummer te vermelden. Wij streven ernaar om binnen 5 werkdagen te antwoorden op je mail.

Update Juli/Augustus - door beperkte bezetting en uitval is onze reactietijd langzamer dan je van ons gewend bent. Onze excuses voor het ongemak, wij proberen zo snel mogelijk op jouw vraag/bericht te reageren.

Bel je liever? Dan kun je ons ma-vr tussen 09:00 en 17:00 bellen op 020-6244776. Vragen over producten beantwoorden wij bij voorkeur per e-mail.